Räägiks sellistest inimestest: Satu Oksala, kes töötab Kaksi2.fi Decor4you2 sisekujundamise alal, Jouko Raunio http://www.remax.fi/haku/henkilot/794/ kes töötab kinnisvaramaaklerina. Ja kolmandaks on Kari Saarinen, kes Eestis omab firmat Kaspair Helicopters OÜ.
Esimesena kirjutas meile Satu Oksala, kes soovis hinda saada ridaelamu piirdele kokku ~70jm., tema on ka märgitud Asunto Oy Espoon Sammentie 4 kontaktisikuks.
E-posti teel sai kõik kokkulepitud ja tuli ka kinnitus, et pakkumine sobib. Kuna meie ei teadnud, kas firma on käibemaksukohuslane või mitte, siis sai e-postis märgitud, kui ei ole kohuslane siis pakkumisele lisandub käibemaks.
Kohale minnes selgus, et inimest, Satu Oksalat ei ole seal vaid on teised – Jouko Raunio ja Kari Saarinen. Kelle käest siis kuulsime peale tere ütlemist, et pakkumises olev summa on see mille eest nemad on ostjad ja neid üldse ei huvita kas ja mis on käibemaksuga ( nad juba teadsid ette, et pakkumisel peaks olema km. aga ei olnud). Kuulasime jutu ära ja siis vastasin, et km i kohta on info esitatud e-posti teel, et see lisandub, kui ei ole kohuslane.
Selle peale venisid näod pikaks ja ka minuti jooksul ilmus nurga tagant välja Satu Oksala.
See oli esimene ohumärk, et nendel inimestel on muud plaanid, kui ausalt asju ajada.
Jõudsime lõpuks kokkuleppele hinnas. Ja hakkasime arutama pakkumise/lepingu osa, mille peale Jouko Raunio küsis erinevate firmade kohta kellele oleme töid teostanud Soomes.
Normaalne küsimus, andsime infot, nii firmade, kui ka kontaktisikute kohta, selle peale tehti nägu, et pannakse kõik kirja. Seisin kõrval ja soovisin paari asja täpsustada, mille peale hr. Raunio peitis kiiresti paberi – arusaadav, et ta ei kirjutanud sinna midagi. See ei olegi probleem, see on tema enda valik.
Päevade jooksul tegime ära ka lepingu mille mõlemalt poolt kinnitasime, lepingus oli punkt, kus kirjas: meiepoolse viivituse eest on neil õigus kogu lepingu summast maha arvutada -500EUR iga viivitatud nädala eest.
Erinevatel töödel ja töövõttudel on selline info sees lepingus, ei ole kunagi probleemi olnud. Alati saab kokkuleppele, üldjuhul kasutatakse seda punkti, kui alltöövõtja kasutab seda aega “kurjasti“ ja ei taha/soovi objekti lõpetada.
Asi läks töösse, tegu oli välisterassiga.
Esimene viivitus meiepoolne tekkis, kui klaasid olid juba valmis, meist mitte olenevatel põhjustel ei toimunud klaasi tarnet. Samas olime pidevalt ühenduses kliendiga ja suhtlesime aktiivselt ja andsime infot. Kliendi poolt ei tulnud kordagi infot selle kohta, et nad ei ole rahul või sellest tekiks probleem.
Töö oli jaotatud kahte ossa, esimesena paigaldasime paika postid. Sellele järgnes klaaside paigaldus, kuna tegu oli karastatud ja lamineeritud klaasidega siis klaasi tellimus aeg on ~5 nädalat.
Paigalduse käigus purunes 3 klaasi, 28 st. Meie enda viga, sai liiga kõvasti kinnitusi pingutatud. Andsime sellest, kohe kliendile teada + ka info edastasime, et klaaside joonised sai kohe saadetud tehasesse.
Veel enne klaaside paigaldust, sai kliendi ( Satu Oksala) käest üleküsitud, et kui klaasid on paigas, kas võib kohe arve esitada, sellega oldi nõus. Peale seda, kui 3 klaasi läks katki, rääkisin isiklikult Satu Oksalaga ja küsisin arveldamise kohta. Mille peale leppisime kokku, et arveldame järelejäänud maksmata summast mitte 100% vaid 95% ja viimase 5% maksavad nad siis, kui 3 klaasi on vahetatud. Selle peale Satu Oksala ütles, et jah sobib, tal olla juba enne kõik kokkulepitud.
Paari päeva jooksul, siis selgus, et see jutt nende poolt ei pea vett. Makset ei tulnud ja kui hakkasin neile kirjutama siis ei tulnud ka vastust, lõpuks, kui sain Satu Oksala telefonitsi kätte, siis ta väitis, et ei ole sellist juttu mitte kunagi rääkinud ja kogu raha saab siis, kui on need viimased kolm klaasi paigas.
Teine ohumärk oli siis see.
Klaaside valmimiskiirust ei saanud muuta ja need said valmis. Enne, kui paigaldama läksime sai veel e-posti teel neid teavitatud ja üritasime aru saada mida klient soovib ja millised on plaanid makse osas. Kuna info mida
pidevalt meile edastati oli järgnev. Tehke valmis, siis vaatame, kuidas ja mida maksame + kas asi sobib või mitte. Ja pidevalt pakuti lisana, tulge tehke lõpuni, siis me veel tellime Teie käest teise korruse piirde.
Tundus, kuidagi väga odav jutt. Sest ühtegi konkreetset vastust juba tehtud töö osas ei antud.
Lõpuks, kui olime klaasidega Soomes, üritasin veelkord saada kinnitust, et klaaside paigaldamise järel saame oma raha kätte. Kuna nende inimeste käitumine oli imelik, mitte vastamise ja ümmarguse jutu rääkimisega. Mille kohta saime kinnituse, jah me maksame ära, samas oli lisatud ähvardus, kui me seda ei tee, siis nad pöörduvad Soome kriminaalpolitsei poole. Ei oska mina selgitada, mida siis see politsei teinud oleks.
Paigaldasime siis kolm klaasi ära, kuna meil oli üks paigaldajatest uus inimene, siis selle käigus purunes veel üks klaas. Klaas läks kohe uuesti töösse ja suhtlesin tehasega, et sellega on kiire. Mille peale tehas tegi selle valmis kaks korda kiiremini.
Sai siis see klaas paigaldatud + kogu piirde ulatuses tehtud reguleerimine, et kõik oleks võrdselt ja ühes reas. Kõik 28 klaasi.
Sellega ühelpool, üritasime anda arve Satu Oksala kätte, sest tema on märgitud ainukese inimesena firma kontaktidesse. Mille peale ta vastas, et tema seda vastu võtta ei saa, kuna tema ei saa selle eest vastutada ja maksta. Selleks on eraldi inimene, “rahastaja“, aga kahjuks hetkel rahastaja on Hispaanias ja mängib golfi. Saime siis selle rahastaja telefoni otsa ühe korra ja ta andis teada, et räägib Satu ga sel teemal. Kogu selle ürituse peale kulus ~ 2,5 tundi. “Rahastaja“ tuli välja on Jouko Raunio. Samas päeval, kui me rääkisime Kari Saarinen iga, siis tema ütles, kui olete valmis helistage Joukole, ta tuleb 20 minutiga objektile vaatab üle ja ongi kõik.
Lõpptulemus ja lühidalt, Jouko kohale ei tulnud ja telefonile enam ei vastanud, Satu väitis, et tema telefonile ka Jouko ei vasta ja üldsegi tema ei saa midagi teha. Lõpuks andsime arve Kari Saarinen i kätte. Ja saime info, et keegi tuleb vaatab asja üle ja siis otsustavad.
Tänaseks on olukord järgnev, kõik mida Satu Oksala on lubanud e-posti teel, et saame oma rahad kätte ei kehti. Samas saadeti meile mingi imelik kiri, kus “keegi“ ( see on saladus, seda infot meile ei väljastata) on töö ülevaadanud ja leidnud et üks klaas on kõver +/- 2mm ( Sertifikaatide järgi on lubatud kõverus 3mm/meetri kohta) teises kohas on klaasid astmega 15mm ( joonised mida nad ise ülevaatasid enne alustamist ja kinnitasid on välja toodud kaks kohta, kus võib olla aste ühes 18mm ja teises 23mm) aste tekib betoonpõranda astmest. Kõik paberid ja info on neile edastatud.
Ehk, siis nagu välja tuleb, nende inimeste puhul ei kehti mitte mingid kokkulepped. Arusaadav, kui kuskil oleks olnud soov olukorda mitte lahendada. Või siis nende poolt info, et nendel on selle tulemusena tõestatud kulutused ja nad hakkavad kasutama lepingust tulenevaid sanktsioone. Hoopis, oli pidev jutt + e-posti teel info, et te saate kõik ilusti kätte, ühtegi probleemi ei ole.
Nii, et olge ettevaatlikud, kui teete koostööd selliste inimestega nagu: Satu Oksala, Jouko Raunio ja Kari Saarinen
PS. Seal on teisedki Eesti firmad töid teostanud ja tundub, et ka nemad on sealt lahkunud mitte millegiga.